Friday, March 5, 2010

Ursul Carpatin...mascota, castig

Federatia Romana de Rugby, www.frr.ro, a lansat in urma cu ceva vreme un concurs interesant. Suporterii sa propuna Mascota Echipei Nationale. n-am avut ce face si...m-am inscris si eu... Culmea, am mai si castigat! Sa vedeti cu ce:
"As propune ca mascota Ursul Carpatin. De ce?
Este cel mai impunator animal care traieste in tara noastra. Reprezinta atat din punct de vedere al culturii populare, dar si a realitatii…sa-i zicem academice, un animal puternic, inteligent, rezistent, relativ agil. cu alte cuvinte…cam cum suntem noi in materie de rugby.
Nici prea mari, nici prea mici, nici prea agili dar nici neindemanatici. Puternici, rezistenti, cu o vointa, zic eu, destul de mare. Nu mai spun ca in meniul ursului, pe langa adversarii Romaniei se numara inclusiv ghindele stejarului.
Romania, ca si echipa se aseamana ursului si din alte motive. De cele mai multe ori mergem asemenea lui, nu iesim foarte mult in evidenta, avem traseul nostru. Cand ne dorim insa ceva cu adevarat sau simtim o provocare adevarata, “ne ridicam in doua picioare”, devenind impunatori, capabili sa tinem capul sus in fata “fortelor naturii(gen echipe d’astea de prin six nations)” sau sa batem alte echipe, poate nu pe baza valorii ci pe a ambitiei. Inteligenta in joc este si ea prezenta, pana la un punct din pacate, cam cum e si cu inteligenta ursului.
Si pana la urma, revenind la primele randuri, reprezinta ceea ce ne dorim toti, de la suporteri la jucatori sau antrenori, pentru rugby-ul romanesc. Sa devina mai puternic, mai bun. NE dorim sa vedem un rugby curat, cu alte cuvinte…sa iesim din hibernare! Candva eram puternici, precum ursii, acum altii dau iama in noi ca’n
plasa cu iepuri… Propun sa ne revenim, sa iesim din hibernare. Ursus Carpatinus Rugbystus…".

Si cum am zis, am castigat!
Azi am fost sa-mi ridic premiul, tricou, pantaloni scurti, trening si jambieri, toate d'ale Echipei Nationale.
Ce de controverse a nascut ideea mea...nu mai zic...spun doar ca pentru multi diferenta dintre emblema si mascota...nu exista...
Daniel Mitrea ma intreba daca nu vreau sa si imbrac costumul mascotei....tovarasi...sa nu exageram...par urs si in stare naturala, n-am nevoie de costum :))

No comments:

Post a Comment