Thursday, October 8, 2009

Cei de peste Prut

Am mai multe cunostinte in Republica. Chiar si prieteni buni(1-2). I-am cunoscandf pe cand dadeam cu subsemnatul pe Diaspora. foarte des, atunci cand discutam cu ei ma frapa setea lor de Romania. Ma lasa fara cuvinte focul din cuvintele lor. Discutam si uneori ma uitam cu imi vorbeau de 2 Moldove. Cea a iubitorilor de Romanie si cea a rusofonilor. Sa discut eu aici istoria si felul in care tarisoara asta a fost intoarsa pe toate partile si batjocorita nu e cazul. Nu-s istoric de profesie, nu pot emite judecati de valoare fara sa fiu supus corectiei. Ma intreb totusi ce-i cu Romania si cu Moldova. Sunt romanofilii si romanofobii, rusofilii si rusofobii. Si deasupra lor se cerne ca o perdea de paienjeni munca asidua a tot soiul de..."ochi albastrii" de diferite etnii. Personal vreau sa cred ca pentru Moldova si pentru Romania ar fi bine sa se uneasca. Economic insa cred ca ar fi dezastruos. Sufleteste aprob deplin. Mintea insa imi tot pune piedici. NE vom imbratisa pe poduri de flori, lacrimi si suflete cu romanofilii. Dar cu rusnacii? Ce vom face? NE trezim cu o alta Transnistrie in alta zona a Republicii? cu un nou razboi separatist? Ori ne vom trezi ca ei vor urla ca din gura de sarpe la Maica lor Rusia? Dragoste cu de-a sila nu se poate. Sunt curios care sunt proportiile. Cati vor unirea, cati vor Rusia? Si, mai ales, cati sunt constienti de ce inseamna cu adevarat Unirea Moldovei cu Romania.

No comments:

Post a Comment