Wednesday, October 27, 2010

Despre Dumnezeu, de la un pacatos

Se prea poate ca prin ce scriu acum sa stric si bruma de sfintire adunata de prin toate cotloanele sufletului...se poate sa...si ce daca?
Despre Dumnezeu, numai de bine. Ii spun Lui  Dumnezeu, Ma, Barbosu'. Ii spun cum ma duce capul si-n mintea mea, El se amuza. Trebuie sa-i mai spuna si lui cineva un banc, o gluma...ori nu?

Fara sa ma dea credinta afara din casa, nici macar din pat, vin si-mi permit sa fac o serie de afirmatii, vorbe nascute, nu crescute, vorbe gandite nu auzite. Si vin si vad ca este tot mai la "moda" sa fim credinciosi. n-ar fi rau. Numai ca trebuie sa o spunem si cu voce tare...Ca doar....asa-i smerenia...nu? Si venim si ne batem cu pumnul in piept, si dam lectii, si ne uitam urat la cel de langa noi, ca nu-si face crucea chiar drept...ori poate n-a citit nu'sh ce pateric sau Biblia. Ho! Nici eu nu am citit-o. Ia sa vad care se risca sa-mi interzica sa mai ma rog(putin sau rar, des sau mult...treaba mea cat si cum) pentru treaba asta. Din putinum meu de cultura teologica am inteles ca suntem fiii Lui, ori mai filosofic spus, particule de dumnezeire. Ca doar spunea Spinoza ceva de genul..." Dumnezeu ne iubeste prin marea iubire cu care se iubeste pe sine"...sau ceva de genul...Purtam pe Barbosu' in noi. Ar trebui deci sa fim mici sfintisori...au ba? De liberul arbitru va mai aduceti aminte? well??? Suna bine nu? Nu ne tine Dumnezeu de marionete, ne lasa sa ne jucam si noi cu propriile sfori. Uitam tot mai des de El cand ne jucam cu noi... Ne este bine...wow...ce tari suntem, noi oamenii, stapanii pamantului...si parca Dumnezeu poate sa mai astepte...mai bine mancam, bem...''tem ceva...merge treaba. Cand dam de greu....parca liberul ala de arbitru ne cam incomodeaza.... Nu vrei tu Doamne...sa fie, sa faca, sa dreaga...sa-mi iei constiinta, libertatea de decie etc....si sa ma rezolvi tu? Hai ca dau si io o lumanare d'aia fina...ca's baiat atent... Si tot asa.... Il bagam pe Dumnezeu in toate...ca doar e in toate... Darrr...il bagam prost...si doar cand ne convine...Tine post fomeia si nu i se da barbatului....ca nu ie voie...da cand se duce la impartasanie...plesneste cel putin inca fo doua cuvioase daca se baga in fata alea, sau ca sa se bage ea in fata....Da....e smerita....MARS!! Daca unu bea ca porcu toata viata si moare pe tema asta...familia sufera...da' se alina zicand...asa a vrut Dumnezeu....ca sa nu mai vorbesc de clasicul " Dumnezeu sa-l ierte"... Il iarta ma...de iertat cred ca ne iarta pe toti...ca altfel...ramanea Raiul pustiu...si jos colo unde nu vrea nimeni...ne calcam pe picioare...  darr....bine nu e... Ma doare in gat...tot Dumnezeu e de vina, sau macar el sa ma scape de durere...nu-s eu prost ca am baut rece ori cine stie ce...Dumnezeu... iese copilul bolnav.... nu-s de vina eu si ea ca am mancat numa kkturi...si nu am avut grija sa ne curatim, la propriu si la figurat inainte de a concepe...e o incercare de la Dumnzeu...ma sa faceti voi plici??? pe cuvantul vostru??? Si as continua...darrr....mai bine...alta data.

No comments:

Post a Comment