Sunday, November 29, 2009

Rugby. Irish Spirit vs. French Style

Ieri, cu cateva ore inainte de meciul de rugby disputat de nationala Romaniei in compania echipei statului
Fiji, pe terenul 3 de la complexul national de rugby de la Arcul de Triumf s-a disputat cu un meci foarte interesant... Multinationala Irish Spirits versus French Barbarians. Cine's astia???
Ei bine, expatii innebuniti dupa rugby si prietenii lor din Romania. Am avut onoarea sa ma numar printre acestia. Am crezut ca voi pierde juma/sambata. Dar, de fapt, am castigat suflet, am castigat impresii, conditie fizica si, cred eu, niste prieteni.
Partida a avut reguli mai usoare, cu gramezi simulate, jocul de picior permis doar in propriul teren de 22. In rest, fair-play cat s-a putut si multa bucurie. Se juca rugby doar...
Pana la urma au invins francezii. O victorie de necontestat. Foarte multi dintre echipierii Barbarians fac antrenamente saptamanal impreuna, au jucat multi ani rugby impreuna. Romanii "francezi" vin mai ales de la fosta echipa de glorie Triumf.

Irlandezii, o adevarata multinationala: Anglia, Irlanda, Noua Zeelanda, Romania si poate altele pe care nu le mai retin. Singura diferenta intre Irish si French: astia primii, multi dintre ie nu mai facusera pana anul trecut niciodata rugby....

Imi aduc aminte de prima partida dintre francezi si irlandezi. Eu, echipier al irlandezilor(ca doar nu's redhead degeaba). Erau baieti in echipa care nu mai atinsesera un balon de rugby. Ovalul ala saltaret li se parea ciudat, al naibii de ciudat, dar ii si atragea. Erau ca niste copii mai mari. E adevarat, copii veniti in Romania sa faca bani! Si...chiar ii fac. Dar asta e o alta poveste...Povestea de toamna trecuta e una in care barbarii ne-au batut de ne-au scos din ghete! ei antrenati, noi...noi invatam ce inseamna 22, tusa, placaj...
Anul asta a mai fost un singur meci. A venit acum al 2-lea. Si, deja in jocul redheazilor se observa o mare schimbare in bine. Aproape ca trag sperante ca peste maxim 2 partide vom invinge!!! Long live Guinness!!!

Odata partida terminata, dusul a venit ca o binemeritata rasplata! Fiecare a avut grija sa nu se aplece... Astfel, nu s-au scapat sapunuri, geluri de dush...d'astea....
Dupa dush.... Pullman! Guinness!!! Berea de dupa, Repriza a III-a!  Hotelul Pullman ne-a gazduit pe la primul etaj, in Mexico room. Bere la draft, suce, si mai ales...yes indiid! Guinness!(stiu, am tot pomenit-o, nu-i reclama...da e bunaaaaaaaaaaa!!!!). Brave-hartu' irlandezilor de Romania, Oliver, a angajat chiar si o mica trupa imbracata numai in carouri verzi si alte chestii specifice pentru a destinde atmosfera. Si de aici, incepe povestea...
Am fost la multe reprize tertiare, dar parca nici una nu a fost ca aceasta!!! Anglo-saxonii si-au cantat versurile lor petrecarete insotiti de acordurile formatiei. Impresia pe care ti-o creau era chiar aceea a unui pub din spatiul saxon. Incxredibil! Cantau mai ceva ca la Cerbu' de Aur!!! Si nu faceau nici playback!!!
Francezii, alti mandri nevoie mare, nu se puteau lasa nici ei mai jos... Un dans al victoriei insotit de un cantec aproape tribal i-a incantat pe toti cei prezenti! Era chiar misto!
Am vazut si eu acel spirit de care am tot auzit. Am vazut infratirea unor oameni atat de diferiti uniti doar de dragostea pentru rugby! O dragoste cum nu mai e alta!!! E rugby!!!

No comments:

Post a Comment