Tuesday, September 1, 2009

Mai bine ca acasa

Calatorind prin tara, deseori am innoptat prin tot soiul de locuri. De la hoteluri de la 1 la 4 stele, de la pensiuni bio, la jeguri mizere. De cele mai multe ori, ocaziile innoptariilor mi-au fost date de catre delegatiile efectuate in interes de serviciu. De la reportaje, la caravane, la editii de colectie, ori povesti despre oameni minunati, sau nu. Nicaieri insa, nu m-am simtit asa de bine ca in ultima mea delegatie, la Gura Raului, in Marginimea Sibiului. Ocazia-Ziua Portului Romanesc. Un eveniment super! despre care aveti deja spre auditie un articol, un pic mai jos. Vreau insa sa mai povestesc ceva, despre oamenii de acolo, lucruri care nu au avut loc, sau nu am dorit sa-i lipesc in articolul din ziar.

Brazii-gazdele de vis!

Am plecat sambata din Bucuresti, m-am intors luni. La Gura Raului m-am cazat la familia Brad. Brazii. De cum am intrat pe poarta, dna Brad m-a luat in brate si m-a pupat, in loc de prezentare. Sotul, m-a pus in capul mesei, m-a prezentat celorlalti doi oaspeti si imediat mi-a adus o bardaca de vin alb, productie proprie(si bun!).
-Ti-e foame? Ti-e sete?
-Pai...
-Ti-e! Nevasta, ia adu ceva la Costi(deja....eram prieteni, dupa 5 minute)
Si mi-au adus. Fripturica, sos pt ea, desert, ciorbita. Bune de numa numa.
Pana sa merg la culcare, mi-au povestit toata viata lor, mi-au vorbit de Gura Raului, de oamenii de acolo, de ce inteleg ei prin turism. "Sa vina cineva la noi, si pe urma sa vrea mereu sa revina, sa se simta ca acasa! E bine si pentru pensiune, dar mai ales, asa suntem noi".
Si, m-am simtit ca acasa. Cat am stat acolo, au incercat sa ma introduca in toate activitatile lor. Ce au avut mai bun, mi-au oferit. Si mai bune ca toate, erau vorbele bune! Prietenia!
Ce-am descoperit? Un altfel de turism. Nu ai meniu, nu trebuie sa eliberezi camera la ora 12 fix, caci altfel te trezesti cu lucrurile pe hol. E vorba doar de oameni. Esti, sunt. Nu esti, ei tot incearca sa fie. Cand am plecat, cu putin timp inainte, dna Brad ma intreaba: "Costi? Nu vrei sa rupem niste fasole verde din gradina, sa duci la mamata, sa-ti faca mancare? Ca voi sigur nu aveti fasole asa proaspata la Bucuresti!". Ei? Ia spuneti voi fuguta cati hotelieri cu staif, va ofera moka, un lucru cat de mic? Well...nobody!

1 comment: