Jurnalul National
A salvat 34 de suflete
Un diavol incoltit in Biserica nu o sa vedeti prea des, decat atunci cand in Casa Domnului, “uciga-l toaca” este blestemat de preot, scos prin rugi din oameni.
La Manastirea Cotmeana, in judetul Arges, dracii sunt “evacuati” din oameni, din casele lor. Cu multe rugaciuni, masluri, chinuri ale posedatului, dar si ale preotului, “cel de pe comoara” este aruncat in pustii, lasat fara gazda. De exorcizare se ocupa parintele Ioasaf Boiciuc, staretul manastirii.
Staretul renumit
Parintele Ioasaf este un om mare cu o credinta mare. Este un om puternic, cu privire “tare”, numai bun sa se lupte cu dracii trimisi in lume de Lucifer, primul inger decazut din Rai, tartorul dracilor. Nu se stie cum l-au poreclit diavolii, dar unii dintre credinciosi ii spun “Sfantul”. Lupta sa nevazuta cu puterile Iadului i-a adus staretului un renume demn, spun credinciosii de pe langa manastire, de un om “Sfant”. Parintele a exorcizat pana acum, de-a lungul a paisprezece ani, din cei douazeci si sapte de ani de calugarie, treizeci si patru de oameni, a scos din ei un “necurat”, sau chiar mai multi...Pe el personal, diavolul nu prea l-a ispitit, asa “slabut, de vara”. |ntalniri directe iarasi n-a avut preotul cu vreun duh necurat. Credinta puternica in Dumnezeu l-a ferit de rele.
Necuratul in prim plan
”Daca scoti un diavol dintr-un om il trimiti pe pustii. Daca el nu gaseste o alta gazda se intoarce la acelasi om, in care a mai fost si aduce cu el inca sapte draci”, spune parintele Ioasaf. Riscurile sunt mari, foarte mari, atat pentru exorcist, cat si pentru exorcizat. Diavolul e “smecher”, nu-l poti pacali usor, “ simte cand se apropie de Biserica si nu poti sa-l bagi prea usor in ea, e multa chinuiala”, afirma staretul Ioasaf. Despre calea de intrare a diavolului in om sau spus multe, sunt multe variante ce par a fii valabile, parintele Boiciuc crede insa ca “diavolul bate la poarta sufletului mai intai, pe acolo intra in om”. Poti sa faci dintr-un “necurat” un inger? “Nu, doar dintr-un inger diavol. La inceputurile lumii Dumnezeu a facut ingerii, sa-i fie de ajutor. O parte din ei, in frunte cu Lucifer, au cazut in pacatul mandriei. Dumnezeu s-a suparat si i-a alungat din Cer. Ei nu mai pot fi facuti ingeri. O reintoarcere nu mai este posibila. A fost schimbata menirea lor, au devenit necurati. Schimbarea lor e definitiva si irevocabila”, explica preotul Ioasaf. La fel de clara, este si impartirea ingerilor si a dracilor. Fortele luminii sunt: “|ngerii, Arhanghelii, Domniile, Scaunele, Heruvimii, Serafimii. Puterile ceresti se impart in noua cete, care la randul lor se impart in trei cete”, afirma parintele. Puterile dracesti sunt: diavolii, legiunile de diavoli si seful lor, Lucifer, primul inger decazut.
Lupta nevazuta
Exorcizarea reprezinta un proces mai lung, se fac slujbe, Sfantul Maslu, se spun rugaciuni, se fac canoane, totul depinde de doua puteri, cea a binelui, si cea a raului. Preotul reprezinta lumina, este trimisul lui Dumnezeu pe campul de batalie numit Biserica. Diavolul zis “Michiduta” este trimisul lui Lucifer, in om nu pe campul bataliei. |n Biserica un drac nu intra de buna voie, poate, cel mult, daca Biserica e pangarita. “}ie si mila de posedat, il arunca necuratul, isi bate joc de el in toate felurile”, povesteste staretul Ioasaf. Aceasta lupta, bine-rau, preot contra diavol, poate parea inegala, parintele este un om, din carne si oase, diavolul este un duh necurat, a vazut cineva un drac mort? Inegala sau nu, lupta se da pe mai multe “capitole”, dar “scriptul final” este cel mai interesant, periculos si pilduitor in acelasi timp. Ultima batalie, dintre duhul necurat si preot este cea mai importanta, daca preotul nu reuseste sa-l scoata pe Michiduta din om...e de rau. |n acest ultim capitol, credinta si armele preotului, cat si ajutoarele lui au o importanta cruciala. Crucea, tamaia, molitfelnicul, apa sfintita, si nu in ultimul rand vesmintele preotesti, sunt armele preotului. Ajutoarele lui sunt oamenii credinciosi, de multe ori, zece oameni, poate mai multi, poate mai putini, nu pot tine un posedat, pentru o fata de treisprezece ani a fost nevoie de sapte oameni, spun incet credinciosii de la manastire in timp ce-si fac Sfanta Cruce.
Slujba
Odata ce oamenii l-au bagat pe posedat in Biserica, slujba de exorcizare poate incepe. “Eu incep sa citesc si nu ma opresc pentru nimic in lume, patruzeci de minute”, spune parintele Ioasaf. |n acest timp, parintele citeste din “Moliftele Sfantului Vasile”, blesteme lasate de Sfant special pentru diavol, sa aiba oamenii cu ce sa-i vina de hac! “Te blestem pe tine duh necurat cu Dumnezeu Savaot!Cu toata oastea ingerilor lui Dumnezeu: Adenail, Elian, Dumnezeu Cel Atotputernic! Iesi si te departeaza-l de la toti robii lui Dumnezeu!”, a scris Sfantul Vasile in Moliftele sale. Spuse de preot “Moliftele” au un rol eliberator, tinand Crucea in mana, ca scut personal impotriva dracului, preotul il elibereaza pe om de prezenta nedorita a lui Michiduta. “De obicei oamenii cu credinta puternica sar sa tina de posedat sa nu se raneasca, cei slabi in credinta plang pe margini”, povesteste parintele.
Exorcistii
Dupa ce scoate pe diavol din omul posedat parintele Ioasaf se simte slabit, psihic si fizic, vreo cinci minute, poate chiar mai mult, depinde de cat de puternic, sac cati draci erau in om. O plimbare prin curtea Manastirii Cotmeana, multe rugaciuni tacute adresate Tatalui, il ajuta pe staretul Ioasaf sa-si revina. De-a lungul vremurilor, din ce stie parintele, lupta cu diavolul au dus-o doar preotii ieromanahi, preotii de manastire. Preotilor de mir, crede parintele le este teama, nu neaparat pentru ei, cat pentru familia lor, ii intelege. Pe contestatarii exorcizarii, parintele ii intreaba” : Cu cei posedati ce facem, ii lasam sa moara asa?”. |ntrebarea este bine pusa, cei ce mor posedati se duc direct in Iad, sufletul lor nu mai poate fi salvat. Existenta diavolilor pe pamant va trebui suportata de oameni pe pamant, pana la a doua venire a Mantuitorului Iisus Hristos pe pamant, atunci va fi Judecata cea Mare.
Un drac pleaca
Oamenii puternici in credinta tin de posedat. Omul se zbate, dracul din se se zbate si mai tare, il chinuie pe om. Preotul incepe slujba de exorcizare:” Teme-te de asemanarea lui Dumnezeu cel intrupat si sa nu te ascunzi in robii lui Dumnezeu (cei care sunt posedati sau care au farmece) ... Iadul si scrasnirea dintilor te asteapta ca rasplata pentru neascultare. Teme-te! Amin! Taci! Amin! Fugi! Amin!”, blesteama parintele, dand cu aghiasma peste posedat. “Ma aarrrdeeee! Aaaaa! Oprestete! Nenorocitiloooor!”, zbiara dracul prin gura omului. “Te blestem pe tine cel aruncat din lumina cea de sus, surpat pentru mandrie in intunericul iadului. Te blestem pe tine si pe toata puterea cea cazut si a urmat vointa ta”, continua preotul sa blesteme pe necuratul. “Nu mai vreeau, nuuu! Gataaa, opritivaaaa!”, zbiara dracul. “Te blestem pe tine duh necurat cu Dumnezeu Savaot! Cu toata oastea ingerilor lui Dumnezeu: Adenail, Elian, Dumnezeu Cel Atotputernic! Iesi si te departeaza-l de la toti robii lui Dumnezeu!”, continua preotul. Dupa multe blesteme, citite din Moliftele Sfantului Vasile, dracul pleaca din gazda sa, daca nu-si gaseste casa, se intoarce, cu sapte fartati. Lupta este din ce in ce mai grea.
Old Russian Waltzes
9 years ago
No comments:
Post a Comment