Tuesday, August 25, 2009

Avionul expulzatilor

Europa ne tot trimite imigrantii inapoi. Cinci imigranti ilegali acum doua zile. Cu ceva timp in urma, inca 122 de romani s-au intors, injurand autoritatile printre dinti, acasa. Toate acestea sunt urmarile acordului din Franta.

Evian, Franta, 5 iulie. Ministri de Interne din cinci tari au hotarat sa organizeze curse aeriene comune pentru expulzarea cetatenilor straini care locuiesc ilegal pe teritoriul acestor state. In Romania incepe sa se vada functionalitatea acordului. Lucratorii Biroului National Interpol din cadrul Centrului de Cooperare Politieneasca Internationala-MAI au adus in Romania patru cetateni romani, condamnati pentru diferite infractiuni savarsite pe teritoriul tarii noastre. De asemenea, au realizat transferul din Italia, in vederea continuarii executarii pedepsei in tara, a unui cetatean roman, care a savarsit infractiuni de recrutare si exploatare de persoane in vederea practicarii prostitutiei. Aceasta actiune poate fi considerata minora. Joia trecuta insa, a fost potop. A plouat cu expulzati.

SUPARARE. Cei care munceau ilegal in Spania sustin ca erau "cinstiti" si "neprihaniti"

BAIETII RAI CE-AU SPERIAT UE. Aeroportul Aurel Vlaicu (Bucuresti) a fost joi, 22 septembrie, scena pe care expulzatii romani din Italia, Franta si Spania si-au jucat rolul colectiv de muncitori cinstiti luati cu japca de autoritatile statelor in care ei se stabilisera cu viza Schenghen de trei luni, dar cu sedere de... mai multe, cam de doi-trei ani macar. 72 de ilegali romani, insotiti de 100 de politisti spanioli au plecat din Spania spre Romania la bordul unui avion cu regim de cursa speciala. Dupa o halta in Franta, de unde s-au luat inca 20 de baieti veseli si inca un popas in Italia, de unde au mai urcat in avion inca 30 de imigranti ilegali, avionul expulzatilor a aterizat joi pe la ora 17:00 pe Aeroportul Aurel Vlaicu.

In acest timp... In sala de asteptare a Aeroportului, mai multi tineri, si baieti si fete, isi asteptau prietenii ori rudele prinse cu mata in sac sau mana in buzunare prin strainatate. Printre mici injuraturi adresate tuturor mamelor care nu erau ale lor, baietii, cu taieturi pe fata si brate sau cu mult prea multe lanturi sau inele isi faceau griji ca nu cumva interdictiile pentru spatiul Schenghen primite de fratii lor sa nu fie prea mari.

MUNCITORI SI MUNCITOARE. In magazia transformata in sala de primire, amprentare si primire a bagajelor, agitatia era in toi. Bagajele erau primul motiv. Desi toti se jurau pe ce vreti dumneavoastra ca sunt muncitori cinstiti si neprihaniti, ochii erau atintiti spre bagaje. "Hai grija la bagaje ca fura astia din eleee! Domn’ ofiter, sa nu fure din ele manca-t-as, e munca mea acolo", tipa unul suparat. In jur furnicar. Fratii de tatuaje sau de gasti se striga, se cauta si se strang la un loc. Moda expulzatilor e una pestrita. De la haine luate parca din gunoi, cazul imigrantilor care n-au avut noroc nici de munca nici de furat, si pana la toalele cu embleme ale unor firme celebre nu e decat un pas. Peste tot vezi insa aur, mult si greu. Camerele de filmat si aparatele fotoreporterilor starnesc ura, injuraturi si blesteme. Imediat, fetele isi pun hainele in cap. Cum ce fete? Cele prinse la produs sau pe la furat ori fara acte.

HOTI SI GIGOLO. "Manuta de aur" si Adrian atrag privirile tuturor. Primul e plin de cercei, al doilea plin de muschi. Primul nu-si da numele, doar porecla "Manuta de aur". Omul este plin de taieturi pe maini si cu cercei prinsi de buze si de sprancene "Sunt un smecher, sunt cel mai smecher! N-ai auzit de mine? De mana de aur?". Fericit nevoie mare pentru ca toti ochii sunt atintiti asupra lui, Manuta a facut si o demonstratie de dexteritate in buzunarul unui tovaras de suferinta, amprentare si probabil puscarie.

Pe o alta scena imaginara a magaziei este Adrian. Un flacau plin de muschi si tatuaje. E linistit, stie ca se va intoarce "cumva" in Franta sa le puna coarne frantuzilor. "Ma frate, io imi gaseam cate o femeie cu bani, stateam cu ea, ii mancam banii si ma distram cu ea. Stateam toata ziua la sala de forta sa am muschii misto ca sa ma placa femeile. Cand terminam cu aia gaseam alta. Am trait bine. Imi pare rau ca m-am intors", spune cu naduf tanarul gigolo expulzat.

SOACRA, SOACRA POAMA ACRA! De ce te-au luat? "Nu stiu, io sunt om cinstit, m-au luat astia da pa strada degeaba. Da doi ani stau in Spania si nu mi-au dat aia servici! Acu io ce fac aici? Trebuie sa fac ceva sa plec inapoi!", spune Constantin, un tip "fara glie, fara tara". Inapoi vrea de dragul familiei. "M-am insurat acolo, am copii. M-am certat cu soacra-mea si a chemat aia Politia. Trebuie sa plec inapoi, nu rezist aici!!!".

DEZAMAGIRE
"Ma frate, io imi gaseam cate o femeie cu bani, stateam cu ea, ii mancam banii si ma distram cu ea. Stateam toata ziua la sala de forta sa am muschii misto ca sa ma placa femeile. Cand terminam cu aia gaseam alta. Am trait bine. Imi pare rau ca m-am intors" - Adrian, un gigolo expulzat

Publicat in Jurnalul National, editia din 28/09/2005

No comments:

Post a Comment